مطالب مرتبط

آنچه در این مقاله خواهید خواند

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۴۰۱با همکاری شرکت اوای موفق ایرانیان ۱۸ الی ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد.

گردشگری فعالیت نسبتا پیچیده ای است که چندین بخش جامعه و اقتصاد را در بر می گیرد . این امر بدون برنامه ریزی ممکن است باعث ایجاد صدمات ناخواسته و غیر منتظره ای شود. با وجود رقابت شدید برای توسعه گردشگری در جامعه باید برنامه ریزی های مناسبی صورت بگیرد تا بتوان به اهداف توسعه گردشگری دست یافت .
جاذبه های گردشگری یک مقصد،تنها به ویژگی های محیط طبیعی یا ابنیه ، صنایع دستی و نظایر آن خلاصه نمی گردد.در واقع رویدادهایی که در یک مقصدگردشگری رخ می دهند خود می توانند به عنوان منبع مهمی برای جذب گردشگران تلقی شوند.
امروزه اهمیت برپایی نمایشگاه هاى گردشگرى در توسعه اقتصاد جهانی روز به روز در حال افزایش است ، بطوری که براساس بررسیهای انجام شده برپایی نمایشگاه ها هر ساله حداقل ٣٠٠ میلیارد دلار درآمد بطور مستقیم عاید اقتصاد جهانی میکنند.
برپایی نمایشگاه ها بویژه در سطوح منطقه ای و بین المللی از جنبه های مختلف موجبات پویایی اقتصاد بومی را فراهم می سازد که از جمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی است هدف از برگزارى نمایشگاه تقویت و توسعه صنعت گردشگرى و تاثیرگذارى آن در  اقتصاد کلان کشور و افزایش اشتغال در کشور مى باشد . رابطه متقابلی بین برپایی نمایشگاهها و توسعه گردشگری وتوریسم بازرگانی وجود دارد و نشان میدهد که برپایی یک نمایشگاه  به طور مستقیم تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند و منجر به رونق اقتصادی در منطقه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *